dilluns, 3 de setembre del 2012

Treballar d'Au-pair

Tot i que sembli que Au-pair sigui una cosa que hagi aparegut fa poc, això no és així. Ja fa molts anys que aquest concepte va nèixer, tot i que cada vegada més la gent està interessada en tenir-ne un/a a casa. Au-pair tan potser noi com noia, però sí que és veritat que la majoria de famílies volen Au-pair noies ja que consideren que són més responsables i treballadores (cosa que és una opinió bastant masclista, al meu entendre...).

Les feines que ha de fer un Au-pair no estan massa ben definides i no són sempre les mateixes. Tot dependrà de la família on estiguis i del que hagueu acordat prèviament. El treball més important però, que és el que defineix l'au-pair en sí, és el de cuidar i estar pendent dels nens de la família on vas a viure. L'Au-pair en la majoria de casos es queda a viure a la mateixa casa que la família, li donen la seva pròpia habitació i allí pot tenir un espai personal per a desconnectar (almenys en el meu cas...).

Jo us explicaré què fa jo com a Au-Pair de la família on estic.

Com ja vaig dir a la primera entrada sobre el meu viatge, estic cuidant a tres nens. En James té 10 anys, en Henry en té 9 i l'Ellie May en té 7. La meva feina bàsicament és estar per ells. I en què consisteix estar per ells? Esmorzars, dinars, controlar que facin els deures, que practiquin instruments, que no es passin mirant la tele, que recullin la roba que dexin tirada pel terra,...

Durant la setmana (que és quan treballo, ja que els caps de setmana els tinc lliures a no ser que em demanin de quedar-me de cangur), el que faig és el següent. M'aixeco a les 7 del matí i baixo a la cuina a preparar l'esmorzar. Un bon esmorzar irlandès: bullo l'aigua i preparo el tè i el café, la taula parada i a cadascú un plat, ganivet, cullereta i tassa. Les diferents mermelades, la mantega, la mel, el sucre... tot sobre la taula. També cereals o torrades. I ho deixo tot preparat per a quan baixi la família. Normalment com que ja ho preparo pels nens també ho deixo preparat pels pares ja que no em costa res.

A les 7.40 vaig a les habitacions dels nens a comprovar si ja estan desperts, en James i en Henry normalment a aquesta hora ja s'han aixecat, vestit i ja han fet el llit. Però l'Ellie May encara dorm i em toca despertar-la, li trio l'uniforme, l'ajudo a vestir i la pentino. 

De 8 a 8.15 els nens practiquen els instruments i mentrestant jo els preparo la fiambrera (Lunch Box) que es prenen per a esmorzar a l'escola. Quan els nens van a esmorzar jo m'assento amb ells i així aprofito per sentir com s'expliquen coses, ja que em va bé anar-los escoltant parlar. Tot i que he de reconèixer que quan parlen entre ells em costa moltíssim entendre'ls perquè parlen molt ràpid i no vocalitzen...

Després d'esmorzar, cap a les 9 menys algo, els dos nens s'escapen ràpid cap a l'escola, perquè així tenen temps de jugar una mica amb els seus amics abans d'entrar a classe. Jo i l'Ellie pugem tranquil·lament pel caminet. Realment l'escola està només a dos minuts caminant, és una sort!

Una vegada ja estan a l'escola em dedico a fer les feines de casa. La mare normalment m'apunta amb un paper el què vol que faci, i sinó m'ho ha comentat la nit abans. El primer que faig és deixar neta i endreçada la cuina de tot el que han fet servir per l'esmorzar. 

Les altres feines que faig són les feines típiques d'una casa: escombrar, fregar (amb una mopa super extranya que no havia vist en ma vida...), rento la roba, l'estenc, la plego, planxo (sí, sí PLANXO! No havia planxat mai tan en ma vida com ara...Si de fet he anat 4 anys amb uniforme i no havia planxat ni una vegada la camisa...En fí, ara me n'atipo!). També replego les cendres de les llars de foc i les preparo en fusta per encendre-les cap al tardet quan fa més fred.


Quan ja he acabat les feines que m'havia manat o les que jo a més creia que s'havien de fer, tinc temps per a mi per a fer el que vulgui. Estudiar, llegir, caminar, anar amb bici...El que vulgui! :)

Cap a la una començo a preparar el dinar, sobretot que no faltin les patates bullides! Acompanyades d'altres coses...depèn del dia. I a les tres ja arriben els nens i dinem els 4 junts. Els pares no arriben fins més tard, però també els deixo el dinar preparat. Després de dinar es posen a fer els deures i quan acaben poden fer el que vulguin. Si és un dia solejat (com era avui) surten al pati a jugar a futbol o a estar per fora, però si és un dia que plou és queden a jugar per dins, a tocar els instruments o a mirar la tele.

Això si no és que tenen activitats extraescolars, perquè com ja us vaig comentar en fan 50mil... Que si les classes dels instruments, que si futbol, hurling, piscina, bàsquet...I sinó dentista! Cada tarda està assegurada de tenir com a mínim una activitat! Per ara jo no els he portat a cap lloc d'aquests ja que encara no he agafat el cotxe, però quan me deixin portar-lo em tocarà portar-los on toqui...

El sopar se'l preparen ells o ho preparem entre tots, depèn del dia. I després de sopar a vegades la mare em demana de pujar amb l'Ellie al llit i llegir-li un conte. Em va bé ja que així llegeixo en anglès i ella me diu si alguna paraula no la dic bé o m'explica el significat de les paraules que no entenc.

Després de posar-los a dormir (que són cap allà a les 8, quarts de nou), ja tinc lliure i és quan pujo a l'habitació a relaxar-me. O a viciar-me a l'ordenador, depèn :P Espero que us hagueu fet una idea de més o menys el que és ser una Au-pair, però com us he dit, sempre depèn de la casa on vagis!!

Petonets i abraçades!

Gemmeta



2 comentaris:

  1. Deu n'hi do! No m'imaginava que fos tanta feinada, Gemma!! Fins i tot els hi planxes les camises!! I et sobra una mica de temps per poder anar a classes per millorar l'anglès o potser ho veus complicat i no necessari aixó...

    ResponElimina
    Respostes
    1. En teoria aquest dimecres començo les classes d'anglès. Són gratuïtes per als estrangers (diga'ls-hi immigrants jeje :P). Aniré a veure què tal, i si són útils continuaré anant-hi.

      Elimina